ایدئولوژی سیاسی و کاربرد اصطلاح اخبار جعلی برای دیگریسوگیری سیاسی در برداشت از اخبار جعلی عنوان پژوهش انجام شده در سال 2020 است که در یک نمونه ملی از جمعیت ایالات متحده آمریکا، یک سوگیری روان شناختی با عنوان (اثر اخبار جعلی) را گزارش می کند. درواقع پژوهش نشان می دهد که افراد از هر دو گروه، بسته به ایدئولوژی خود، اصطلاح اخبار جعلی را با رسانه ها مرتبط می کنند. این ارتباط تحت تأثیر تصور سنتی از چپ یا راست بودن هر گروه است و با اعتماد کمتر به رسانه ها مرتبط است. در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد چگونگی درک مردم از اصطلاح اخبار جعلی وجود دارد. علاوه بر این، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که آمریکایی ها به طور فزاینده ای بر این باورند که رسانه های جریان اصلی اخبار جعلی را گزارش می کنند، به طوری که 42 درصد از مردم آمریکا معتقدند که منابع اصلی خبری، اخبار جعلی را برای پیشبرد یک برنامه(اولویت) خاص گزارش می دهند (دانشگاه مونموث، 2018). نویسنده با رجوع به انتخابات 2016 آمریکا یادآور می شود که اصطلاح اخبار جعلی به طور خاص در چارچوب انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016 مطرح شد(تاندوکر و همکاران، 2018) و چشم انداز سیاسی بیش از حد قطبی ایالات متحده به عنوان تسهیل کننده درگیری بین گروهی و استدلال حزبی با انگیزه شناخته شده است (مارتروس و همکاران، 2019). برچسب ها: اخبار جعلی - اخبار - جعلی - رسانه ها - آمریکا - ایدئولوژی - رسانه |
آخرین اخبار سرویس: |